Házi ketchup!

Ki ne szeretné a ketchupot, mi legalábbis imádjuk :)  De sajnos a boltok polcain található termékek legtöbbje köszönő viszonyban sincs a paradicsommal, így jó ha tudjuk azok nem a paradicsomtól olyan szép mélybordó színűek :))

Szombat reggel a piacon olcsón találtunk paradicsomot, és arra gondoltam ez nagyszerű arra, hogy kipróbáljam milyen ketchupot készíteni, hiszen ezelőtt még soha nem csináltam.

De a neten kis böngészés után nagyon sok ígéretes receptre és tippre bukkantam, és ezekből megalkottam az én édes fűszeres változatomat. Sokkal olcsóbb mint a bolti változat és sokkal finomabb is, tésztákra, pirítósra vagy pizzára alapnak is kiváló, az biztos következő hétvégén jön egy újabb adag.

Szeretném felhívni a figyelmeteket, hogy akár ajándékba is lehet őket adni, főleg olyanoknak akikről tudunk szeretik a különleges házi termékeket. Vegyünk szép üveget és tetőt és ebbe tegyük, készítsünk személyre szóló címként és kössük az üveg nyakára, biztosan nagy lesz az öröm!


Ilyen helyes kis üvegekkel készítettem, 6 darab lett teli

A recept könnyen variálható, én sem estem gondba mikor kiderült, hogy ez az nincs itthon inkább próbáltam valami más karakteres összetevővel helyettesíteni...

Hozzávalók:

-3 kiló paradicsom 
-2 nagy fej vöröshagyma 
-6-8 gerezd fokhagyma 
-1 dl ecet (nálam tárkony ecet került bele)
-2 tk só 
-2 tk bors
-2tk köménymag 
-2 tk fahéj 
-1,5 tk szegfűszeg
-2 tk csilipor, vagy örült csili 
-2 tk bazsalikom (szárított)
-100 gramm cukor 
-0,5 dl olaj

A paradicsomokat kettőbe vágtam, a hagymákat is csak nagyjából szeltem fel. Olajat tettem egy edénybe, majd ennek a tetejére dobtam a hagymákat és egy picit megpároltam, majd jöhetett a paradicsom és a fűszerek, valamint az ecet, egyedül a cukor nem került bele, neki csak a végén van szerepe. Addig főztem lassú tűsön, míg minden át nem puhult, ezután turmixba kanalaztam és simára kevertem, majd ismét ment a tűzhelyre és forrás után belekerült a cukor majd még 15 percig főztem, jöhet a kóstolás, ha nem elég pikáns jöhet még egy kis ecet, ha nem elég édes akkor egy kevés só, mindenkinek ki kell tapasztalnia, nekem egy kicsit édesebb lett mint vártam, de a fenti recept már a csökkentett változattal írtam le :) Amint kész és az íze is megfelel, jöhetnek a befőttes üvegek, amiket előzőleg csírátlanítottunk, vagy mikróban vagy a sütőben (vizet kell tenni az üveg aljába és így betenni a mikróba 5 percre, vagy a sütőben szintén vízzel teli üveget 80 fokon 15-20 percig, nem szabad törölgetni csak lecsepegtetni). Az üvegeket színültig megtöltjük, jöhet egy celofán réteg a tető és a ketchup közé, majd feljre állítom őket, ha mindet megöltöttem száraz dunsztba teszem, letakarom mindennel, hogy jól tartsa a hőt, majd addig maradnak itt míg maguktól ki nem hűlnek :) kb egy nap! És már készen is vagyunk, sok sikert hozzá, megéri az már biztos.


Puhára főtt a hagyma és a paradicsom is 


Gyors turmixolás és megkíméljük magunkat a passzírozástól, nem lesz semmi paradicsomos amit nem szeretnénk, nem sütjük meg magunkat, és még a fűszereket is csodásan beledolgozza a ketchupba. Ha nincs turmix akkor jöhet a botmixer ami hasonlóan jól használható :)


Lám itt az én csodás fincsi fűszeres paradicsomom, már alig várom, hogy valami mást is kipróbáljak, szeretek befőtteket készíteni! Gyors és télen szuper lekapni a polcról és már lehet is enni az idei nyár csodás terméseit mindenféle formában :)



-Rita 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése