Rizskoch - avagy tejberizsből valami újatt!

Adott egy másnapos tejberizs ami már réges-régen magába szívta az összes tejet és egyébként is csak frissen volt az igazi, bár lehetne rajta segíteni, egy kis plusz langyos tejjel, de kinek van ehhez már kedve, mi lenne ha egy merőben új édesség formájában születne ujjá. És igen valahogy így készült el az első rizskoch-om.


Régebben már próbálkoztam vele, ettem egy két betonhoz hasonló félresikerült változatot, de gyanakodtam, hogy ennek akkor sem olyannak kell lennie, ha már mindenki annyira szereti, vagy mindenki kedveli a betonkemény borzalmat, vagy nem volt jó eddig a koncepció.

Nyomás a böngésző, recept kutatás, áhám és lás csodád már azonnal lehet látni mitől is lesz ez habkönnyű csoda.

De akkor lássuk is a receptet:

-Előzőleg megmaradt tejberizs, vagy konkrétan a rizskoch-hoz főzött és lehűtött változat 
2 bögre rizsből és dupla annyi vízből elkészítjük a rizst majd mikor megpuhul jöhet még egy bögre tej és egy kevés cukor.

-50 gramm vaj vagy margarin (én kókuszvajat tettem bele és így is isteni lett)

-Ízlés szerint cukor, ezt azért mondom mert valaki édesebben van aki pedig inkább a hozzá kínált lekvárral, nutellával, tejszínhabbal éri el a kívánt édességet, vagy pedig alapjáraton nem olyan édesszájú.

-2 citrom reszelt héja (lehetőleg csak viasszal kezelt legyen, aldiban lehet venni olyan citromot (jó áron) ami fogyasztható mosás után)

-5 tojás 

-1-2 marék mazsola (nem kötelező, de itthon a mazsola ellenesek is elég szépen fogyasztották a végeredményt)

-Vanília 

-Tetejére: porcukor, lekvár, nutella, tejszínhab, gyümölcsszirup ami csak eszünkbe jut 

Most jön az a rész, hogy a rizshez a citromot és a mazsolát hozzáadom, ha nagyon sűrű és kemény a rizs, alig lehet keverni (ez főleg a másnapos rizsnél figyelhető meg amit a hűtőből vettünk ki) akkor még öntünk hozzá egy két deci tejet, nem fog neki ártani sőt, csak még lágyabb lesz a kész sütink. A vajat a tojássárgáját és a bizonyos mennyiségű cukrot ami kb 4-5 evőkanál habosra keverünk a vaníliával. Ezt a masszát már hozzá is adhatjuk a rizshez. Most jön a tojásfehérje amit kemény habbá keverünk, és nagyon óvatosan a rizshez keverjük, ettől lesz könnyű és habos a szerkezete.Sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük, nekem egy közepes méretű tepsibe pont belefért, de ezt gondolom mindenki megtudja saccolni, hogy melyikben lesz megfelelő, olyan tepsit viszont ne használjatok ahol a massza túl magas, mert nem fog átsülni, és esetleg az alja teteje megéghet (ez főleg gázsütőkre érvényes, ahol a hőmérséklet nehezebben szabályozható, de nekem is az van és láthatjátok szépen megsült)

Sütő 180-200 fokra előmelegítjük és addig sütjük, míg szép aranybarna nem lesz a teteje, miután kivettük a tepsit, várjunk míg egy kicsit lehűl (mi nem vártunk) mert úgy könnyebb szeletelni, meghintjük a tetejét porcukorral és egy kevés lekvárt teszünk a tetejére, én a mama által készült igazi barack levárt használtam ami kellően édes és savanykás egyszerre, és megismételjük az utolsó folyamatot mindaddig amíg szükséges . 



Jó étvágyat!


-Rita

1 megjegyzés:

  1. huhúú.de szupi ez a blog. követem is :)

    www.beautyandfashion-makeup.blogspot.com

    www.receptura.blogspot.com

    puszi

    VálaszTörlés