A pizza!

Számomra most ez a kedvenc!

A PIZZA 

Vékony ropogós tészta, egyszerű feltéttel. Az ízek harmonikusak, nincsen semmi ami belezavarni, minden egységes és fenséges!


Ma próbáltam ki egy új pizza tészta receptet mondhatni csak úgy találomra, és azt hiszem ez lesz a kedvencem. A nyújtáskor nem ugrik vissza és olyan hajszálvékonyra lehet nyújtani akár a papírt (persze ez nem szükséges). Sütés 280 fokon 5 perc, ha lenne kemencém ahol megsüthetném,áhh álmodni se tudnék jobbat.

Nagyon egyszerű az egész:

Tészta 

Közel egy kiló liszt fele fele arányban bl 80 és bl 55 (fontos)
3 dl olaj 
3 deci langyos tej
20 gramm élesztő (vagy kevesebb)
2 evőkanál só 
1 kiskanál cukor az élesztős vízbe 

A lisztet sóval átkeverem, majd apránként ráöntöm az olajos vizes élesztős keveréket, lágy de nem ragadós tésztát kell kapnom a dagasztás után. Duplájára kelesztem majd felhasználáskor a kellő mennyiséget kinyújtom és megkenem tetszőleges szósszal és olyan feltétet teszek rá amit csak szeretnénk,


Ma egy új szószt is "kitaláltam", előtte még sehol nem találkoztam vele, de ha valaki igen akkor bocsánat :)

A lényeg, hogy egy nagy marék fokhagymát és egy fej vöröshagymát alufóliában a sütőben puhára sütök, krémes lágy állagúra. Az ízük édes, krémes és már nem olyan erőteljes mintha friss darabot használnánk.

Szósz 

Egy üveg (300-400 ml sűrített paradicsom)
kevés víz 100 ml kb
Alufóliás hagymák 
1 kiskanál só
oregánó és bazsalikom 
kevés olaj 

Az egészet a turmixba krémesre darálom, ha szüksége még fűszerezem, egy kis füstös chilit még elbírt volna a szósz, de majd legközelebb.

Végül én a szósz tetejére egy kis mozzarellát és olíva olajat tettem, forró sütőben 5 perc alatt készre sütöttem.


Vékony tészta, csodás szósz 

Ezt muszáj kipróbálni mindenkinek 

Remélem tetszett nektek ez a recept :)

-Rita 

3 megjegyzés:

  1. Kipróbáltam a receptet, de sajnos valamiért nem sikerült a tészta: nem kelt meg, sőt nagyon kemény lett, és nekem nagyon olajosnak és sósnak tűnt. Biztos, hogy kell bele 3 dl olaj, és 2 ek. só? Igaz, hogy kicsit több bl 80-as lisztet tettem bele, mint bl 55-öst, de szerintem ezen nem kellett volna múlnia. Lehet, hogy nem sikerült rendesen felfuttatnom az élesztőt...amit még nem értem, hogy írod az élesztős vizet, de a hozzávalók között nem szerepel víz. Mennyi vízre gondoltál? Az élesztős tejet összekevered a vízzel, és úgy öntöd a liszthez? A szósz egyébként isteni volt, csak ha megkelt volna a tésztám a duplájára, akkor keveselltem volna ezt a mennyiséget, vagy elégnek kellene lennie? Köszi a segítséget előre is, remélem a második próbálkozás jobban sikerült majd! :) És persze igyekszem a többi receptet is kipróbálni, mert mind nagyon jól hangzik! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kevés élesztő kell bele, ezért nem fog olyan lenni mint a lángos tészta, sülés után pedig kifejezetten vékony már már ropogós tésztát kapunk, látszik is az első két képen, hogy elég ropogós (olaj miatt) és vékony. De ha te nem szereted ezt a fajtát, akkor úgy készítsd, hogy 1 élesztő 6 dl víz vagy tej (langyos), egy két evőkanál cukor valamint só amit az 1 kiló vegyes (bl 55 és 80) liszthez keversz, és egy két evőkanál olaj, ez egy sokkal puhább vastagabb tészta, de lehet vékonyra is nyújtani de akkor sem lesz ropogós :) Ez Jamie Oliver alap receptje mindig sikerül :)

      Törlés
  2. Köszi a tanácsot, szerintem megpróbálkozom ezzel a másik recepttel is! :)

    VálaszTörlés