Mamaféle pogácsa - recept!

Szerintem ez a recept legalább 20-30 éves, a mama mindig ezt a pogácsát készíti, mindenki imádja a családba. Gondolom megosztom veletek ezt az igazán egyszerű de mégis isteni pogácsa receptet.



Recept:

1 kisdoboz tejföl (180 gramm)
2 tojás sárgája
2 dl tej
1 élesztő 
60 dkg liszt (fele rétes-fele finom)
1 evőkanál só 

1 tojás a kenéshez 
Szezámmag, lenmag a szóráshoz 

A tejet meglangyosítom, majd az élesztőt belemorzsolom, hagyom 10 percig. A lisztet kimérem a sót hozzáadom. A liszt közepébe egy kis mélyedést készítek, majd a tejfölt tojást beleteszem, kezemmel vagy egy kanállal összekeverem a tojást a tejföllel, de lisztel még nem. Felöntöm a tejfölös tojásos mélyedést a langyos tejjel, majd kézzel szépen kidolgozom a tésztát. Ha ragad akkor még kell egy kevés liszt. Munkalapra vagy deszkára teszem ahol kinyújtom és szépen minden oldalt felhajtogatok. Először a két oldalt a feléig, majd a másik kettőt szintén a feléig és ezután félbe hajtom, meglisztezem. Tiszta konyharuhával letakarom. Fél óra múlva ismét kinyújtom majd megint felhajtogatom, letakarom és fél órát kelesztem tovább és ezt még egyszer megismétlem. 

A sütőt 180 fokra melegítem majd, a tésztát kinyújtom és kiszaggatom a kis pogácsákat. Tepsibe teszem, majd mindegyiket megkenem és megszórom szezámaggal vagy lenmaggal. A sütőben 20 - 25 perc alatt aranybarnára sütöm. Ebből a menyiségből 2-3 tepsivel lesz. Gyönyörűen megkelnek, a hajtogatás miatt pedig gyönyörű leveles-réteg lesz a tészta.


Mama és én 


A gyönyörű pogácsák 

Én imádom ezt a pogácsát elkészíteni, egyszerű viszonylag gyors és nem kell hozzá sok hozzávaló.

Továbbgondolva a receptet, sajttal is megszórhatjuk a tetejét, és akár a hatolgatásokba is szórhatunk egy keveset. De ez már nem a hagyományos mama pogácsa :)



-Rita

2 megjegyzés:

  1. Ide nem tervezel új bejegyzéseket:)?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Hihi nagyon sok befotózott receptem van, de nem érzem olyan áttörőknek és újdonságnak, hogy másokat is szórakoztassak velük :) A másik blogon szoktam egy két újdonságot, receptet megosztani, mert azért a sütés-főzés mindennapos szenvedélyem!

      Törlés